Нідерландські архітектори пропонують прискорити реставрацію Нотр-Дам-де-Парі за допомогою 3D-друку

Компанія Concr3de не тільки пропонує використовувати технології 3D-друку в реконструкції собору Паризької Богоматері, а й вже продемонструвала наочний приклад. Таку гаргулья, та й багато інших декоративних елементів можна виготовити із залишених після пожежі матеріалів і, як вважають нідерландські архітектори-друкарі, тим самим додати реплікам автентичності.
Concr3de - нідерландське підприємство, засноване в 2016 році архітекторами Еріком Гебоерсом і Маттео Бальдассар. Компанія займається просуванням адитивних технологій в архітектурі, будівництві, промисловому дизайні і виробництві за допомогою 3D-принтерів власної конструкції, що працюють за технологією струменево-порошкового друку. Як витратнихі матеріали застосовуються полімерні, металеві, керамічні порошки, гіпс і інші матеріали, а на цей раз команда пропонує використовувати заново залишки після пожежі золу і вапняк.
«Коли ми спостерігали за обваленням палаючого шпиля, ми подумали, що можна об'єднати старі матеріали з новими технологіями, щоб прискорити процес реконструкції і зробити новий собор не просто копією оригіналу, а швидше еволюційним розвитком, що гордо демонструє свою історію. Адже хіба копія - це не підробка? По суті, якщо просто копіювати оригінал і прикидатися, що пожежі ніколи не було, це було б історичною фальсифікацією », - вважає Гебоерс.
3D-друкована гаргулья на ілюстраціях виконана з суміші золи і вапняку, тобто матеріалів, в надлишку присутніх на попелище. Статуя представляє собою репліку химери Стрикс (Le Stryge) - одного з найбільш відомих прикрас собору, які не знищеного, але пошкодженого полум'ям і обваленням оточуючих конструкцій.
Дістати оригінальний вапняк десь ще буде важко: в зведенні Нотр-Дам-де-Парі, як і багатьох інших історичних будівель французької столиці використовувався так званий «паризький камінь», але шахти по його видобутку давно закриті і взагалі знаходяться під містом. Вхід в каменоломні заборонений вже понад шістдесят років з огляду на небезпеку через підтоплення, можливого обвалення, та й просто ризику заблукати, а туристам доступний лише відносно невелика, двокілометрова ділянка катакомб. Так що в пропозиції архітекторів Concr3de є дещиця раціональності, якщо відштовхуватися від бажання зробити реставрацію якомога більше автентичної: вапняк з місця пожежі можна перемолоти в порошок, змішати з золою і надрукувати точні репліки з останків згорілого будинку.
Є і ще один момент: багато експертів вважають, що зважаючи на складність завдання на реставрацію собору підуть десятиліття. Так, генеральний секретар французького союзу ремісників Les Compagnons du Devoir Жан-Клод Белланж попередив, що тільки лише на пошук і навчання сотень необхідних майстрів-каменярів буде потрібно кілька років. Гебоерс і Бальдассар ж припускають, що використання адитивних технологій може допомогти президенту Макрону виконати свою оптимістичну обіцянку і відновити архітектурний пам'ятник всього за п'ять років. Принаймні, з фінансами проблем точно не буде: обсяг виділених на реставрацію коштів вже перевищує один мільярд євро.
- Якщо під час друку на LCD 3D-принтері модель відшаровується від платформи і прилипає до плівки (FEP), це може бути викликано кількома причинами. Ось основні з них і способи виправлення:
- У світі високоточних 3D-принтерів два потужні представники - Creality Halot Mage S 14K та Phrozen Sonic Mighty Revo 14K - змагаються за увагу професіоналів та ентузіастів 3D-друку.